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#1 2008-04-17 04:32:34

TX-Slig
slig
Fast author / Dedimania maintainer
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[FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

C'est ici : Fast 3.2.3t


Pour TM Forever uniquement !   ... cette version ne fonctionnera pas sur TMO/TMS/TMN


Pour ceux qui sont sous windows, prenez plutot la version fast3.2.3t-winphp5.zip (elle contient php5.xx ce qui vous évitera de devoir l'installer ou de modifier le chemin pour le trouver dans les scripts, et vous êtes sur qu'il fonctionne avec).

Normalement les fichiers .txt devraient suffire pour s'en sortir. J'ai pris la peine de faire une version française des explications, donc svp évitez de venir appeler à l'aide avant d'avoir bien lu et bien testé. Une connaissance minimum est pré-requise, en particulier savoir faire fonctionner son serveur dédié...


Plugins pour Fast3.2 (si vous en avez un à jour, demandez moi pour l'ajouter ici) :
- Mcm FAST-Plugin : local database plugin, by mcm.
- Glider Plugin Pack : multi functions plugin, by Glider.
- swearbot : Chatbot/Badword plugin, by Mat-d-Rat
- IRC Bot : irc bot plugin, by -tK-
- ChatBot and AutoShuffle : chatbot and autoshuffle plugins, by phoenix
- plugin.99.mywelcome : will popup a manialink message at player connection (Slig)
- plugin.99.mymessage : send auto messages to the chat every x minutes or at map start (Slig)
- plugin.99.forcemod : force random mods, can be used to set loading screens (adapted by Slig)


Note: Dedimania.com/dedimania.net se trouve sur un serveur dédié loué par moi-même, si vous voulez participer un peu les donations sont toujours bienvenues, et sinon (ou aussi) je ne suis pas opposé à quelques coppers tmu (envoyer à 'slig').  wink

Note2: Le module php_zip est requis pour le système de mise à jour auto ; pour les utilisateurs windows le répertoire php5 de l'archive inclus le module php_zip, ; pour linux vous aurez à l'ajouter vous même si votre php5 ne l'inclus pas (ou sinon l'autoupdate sera tout simplement inactif).

Note3: si vous comptez vous faire un serveur linux pour un dédié avec un script php, je vous déconseille de l'installer en 64bits : ya quelques bugs gênants dans php en linux-amd64 pour l'instant (à moins de recompiler php sans openssl). Donc en attendant que ça soit corrigé dans php et que les distribs mettent ensuite à jour les packages php, installez plutot en 32 bits...

Changelog :

3.2.3n
------
- fixed simulate flowmanualtransitions events when disabled (mainly on relays)

3.2.3m
------
- added few support of 2011-02-21 new features
- fixed various custom modes things about points/scores handling

3.2.3k
------
- fixed issues in match with multi restart per map (used in MO Stunts event)
-    added a train panel which show to players his last runs results
- added automatic multi logins destinations when sending manialinks to logins

3.2.3i
------
- fixed some issues with relay server chat
- added GPP plugin fix for chatbot issue, see in :
        http://slig.free.fr/fast3.2/3rd_party_plugins/

3.2.3h
------
- fixed some PlayerFinish(login,0) events problem
- added PlayerStart (TA only) and PlayerSpecFinish events

3.2.3a to 3.2.3g
----------------
- added script team support (beta)
- added custom team game modes for rounds, laps and relayrace (beta)
- added match support for TA, Laps and Stunts (beta)
- added many infos about Fast global variables, in howto and players plugins
- added PlayerSpecFinish event when player goes spec,
        and in TA to replace the FinishPlayer(login,0) at BeginRound
- added more debug possibilities to set specific debugs levels
        for dedicated callbacks, backtrace of addCall and addEvent
        calls, and plugins and/or events, permitting to increase or
        lower the debugs levels in specific cases only.
- added support for ChatEnableManualRouting (probably need 3rd party
        plugins support if they used it, doc about it is missing)
- fixed stripColors function
- fixed or improved some other things...

3.2.2y
------
- added -d option to /cp chat command
- added $_server_timezone can be set in fast.php to specify a timezone
- added chats of specs on relays are now in green to differenciate
        from chats of players on the main server
- added specific welcome connect/disconnect message for specs on relays
- fixed fufi autoqueue did not received PlayerDisconnect event
        in some unusual cases
- fixed removed the wu duration checks in TA and Laps as actual dedicated handle it nicely
- fixed improved handling of init
- fixed improved handling of flow control
- fixed multiLocaleText
- fixed all files are now saved in utf-8 (without bom)
- fixed reduced a little the min chattime to have vote popup automatically

3.2.2w
------
- many changes, it is a working release, report any bug please.

3.2.2g
------
- added match plugin, which can handle multiple kinds of matches and store
        results both in specific logs and in mysql database (if configured)
- added use of FlowControl, with new events BeforePlay, BeforeEndRound
        and EndPodium usable when the manual flow control is enabled/activated
- added Cup submode which reduce the custompoints when there are winners/finalists
        (remove the 1st custom points value if 1 winner/finalist,
        2 first custom points values if 2 winners/finalists, etc.)
                (using BeforeEndRound event)
- fixed roundlimit fixed feature (using BeforeEndRound event this time)

3.2.2f
------
- fixed potential issues making a dedicated relay/maniachannel crash
- added Xml tag in ml_popup plugin, to permit custom manialink in it
- fixed stop to create BadCallCB.xxx.phpser in 'connection failed' cases
        (there is no need to keep data for tests in such cases)
- fixed roundlimit (ie for fixed number of rounds should now succeed
        to finish the map at the end of the last round without waiting
        the begining of next round)
- fixed better test of players who come player just before the
        begining of the map (ie using /play during sync), and show a
        message with the reason of the round restart...
- fixed the chat cross did not hide the chat when main hud was off
- fixed chat, in disabled at 1st cp mode, disapeared also in 1 cp maps
- fixed the manialink lap info was broken

3.2.2c
------
- fixed an little error in utf8 check/filter
- fixed filtering of names sent to Dedimania.
        Also fixed it on Dedimania side (now if the xmlrpc parse fail
        then an utf8 filtering is done and the parse is retried, also
        when data is bad Dedimania send an error 400 instead of 404)

3.2.2b
------
- added upper left cross now set manialinks on/off directly,
        and 1st hotkey (F5) is set on it for quick on/off while playing
- fixed the chat on/off cross is now usable when manialinks are off
- fixed few changes in the popup plugin
- fixed a fatal error case, and added some log info in some error cases in dedimania replies

3.2.2a
------
- fixed nasty bug making a wrong finish in some race conditions

3.2.1z
------
- added some cheat tests (mainly for GHB D3D hack)
- added some sanity checks to invalidate records (which can't be
        considered as cheat for sure)
- added Fast announce and detection (a new started script will stop when an
        older active one is detected)
- added some test to terminate warmup in some unusual cases
- added a popup plugin to help making simple popup in plugins
- fixed loaded utf8 list switch to learn mode if an utf8 error happens
- fixed the url in the Game FIX message for not fixed games in forced opponents mode
- fixed dropEvent to stop also the current level
- fixed after reconnect the manialinks are not disabled any more
- fixed in dialog with dedicated some timeout when reading callbacks/async responses,
        some error messages, and a bug which could modified sent datas
- fixed /versions show original tmnf/tmuf versions as 2.11.11 with a different color
- fixed some restart problem in case of false start

3.2.1y
------
- added connection handling for local mysql database
- added infos about main usefull plugin.01.players.php global
        variables and tables in beginning of the file
- fixed the PlayerCheckpoint event did not appear in log in some cases
- fixed a minor add in utf8 handling
- fixed The EndRound() event has a new parameter pecialRestarting
        which is true in case of false start or like round/race restarting process.
- fixed in Cup mode, the winner(s) don't release a giveup false start any more
- fixed some other issues with false start restart and warmup handling
- fixed /debug changed to not show the database password.
- fixed the delay to update the players positions panel when spec was wrong
- fixed te minimum record and author times for Dedimania records

3.2.1u
------
- fixed script did not work using a php version without memory_get_usage()

3.2.1t
------
- fixed a nasty mini bug which make the script crash on  /lol  use  sad

3.2.1s
------
Too many time and changes to list all now...
- fixed manialinks had sometimes strange reaction on some servers,
        should be fixed
- fixed tm_substr() now make a full/real control that a utf8 string is
        comatible with the tm dedicated. All plugins should use it
        on player nicknames or map names (btw for players you can use
        NickDraw, NickDraw2 or NickDraw3 in players most time).
        (please don't use it for each draw : store the result and use it !)
- fixed now if the call of methods to  the dedicated make a utf8 related
        error, Fast try to fix it and resend. Btw it is a rescue
        feature ! plugins have to use tm_substr() to avoid such case
        to happen. In case of utf8 error, if debug >= 2 then the
        call is serialized and saved to a file, which can be used
        to help debug.
- added method to dedicated can now be sent asynchronously (ie not
        loosing time waiting for the response). It can be used
        explicitally using addCallAsync() instead of addCall().
        Manialinks and chat now use it automatically, which should
        improve script reactivity when there are many players, and
        also make manialinks faster.
- added max player control when the server is ladder >60K (it does not
        set the max player number, but verify that the max is
        respected and put the last new player as spec if needed).
        Setting as player above max number (with Fast, not using external
        controller) is now also forbidden.
- added server and spec passwords control, forbidding them for ladder servers
- added some chat commands added or fixed, mainly :
- added a false start feature, which restart round/race in case of early
        'del' or netlost at beginning. It is disabled by default, and
        have associated /falsestart (or /fs) commands.
- added /team score back #, /rounds score back # and /cup score back #
        which permit to set back to score of previous round.
- added now restart/next/prev don't reset Cup scores : to reset scores
        use /cup reset , /adm next reset , /adm prev reset , /adm restart reset

3.2.1c
------
- added '/adm restart quick' make a quick restart without podium like
        at the end of warmup.
- fixed remove warmup rounds/maps from matchlog

3.2.1b
------
- fixed '/adm setmap' changed map immediatly
- chged '/adm map' and '/maps xx' show actual and next map using colors
- added '/adm restart wu' do a reload of the map and so restart it
        with warmup if active.

3.2.1a
------
- added support for relay server (ManiaChannel on 2008-06-10 dedicated).
        Note: some harmless warnings can happen on relay server because
        some infos are missing on relay dedicated...
- added some /adm commands (setnext, setprev, setmap)
- fixed time based custom points (time1000 and time2000)
- fixed adapted /adm opponents for new dedicated (2008-06-10)
- chged removed spectator workaround since the game fix make it ok now
- fixed menu handling modified, should work with more php versions (some versions
        of php have bugs in deep array handling with references, and also
        memory leaks in object destructions...


3.2.0x
------
- chged live infos are now manialinks and not notices any more
- added workaround for nicer spectator view/modes
- chged completed/corrected the /info infos
- added a custom directory usable to put custom files instead of
        using the plugins directory
- added a possibility to disable plugins and locale files in fast.php
- fixed infos read after connection to dedicated completed
- fixed a problem with decimal dot in float to string conversions
        depending on php locale config
- fixed the net activity for Forever servers
- fixed some changes in Fast core about dedicated callbacks handling
- added a degraded mode which automatically disable server p2p and
        VehicleNetQuality when player number increase, depending on
        configured net rates
- added many configs in fast.php for defaut state of player HUD
- added config for servername in chat lines
- chged higly increased the autokick delay in case of lost net activity
- chged separate autohide for rounds score panel and scoretable
- chged removed default language config (no need as all forever games
        have the language info)
- added utf8 integrity control for names written in manialinks
- added some internal Events
- chged updated GbxRemote.inc.php, and added a bigendian version
- fixed some webaccess fixes
- added packmask to xmlrpc_db_access to fit dedimania change
- added some /adm commands added or fixed
- added a debug plugin usable by admins, Fast author, and Dedicated author
- fixed many changes in manialinks support to send to dedicated only parts
        which have really changed
- added game hud support
- added new menus system, handled by ml_menus plugin, and involved changes in
        many plugins, for devs see ml_howto and plugins to see how using it...
- added new Fast hud based on the new menu system
- fixed all manialinks based plugins to use new manialinks system and the menus,
        with player hud easy config
- added new mapinfo replacement with author time and next map infos
- chged best times or current challenges adapted
- added cup support in matchlog


3.2.0k
------
- added plugin ml_scorepanel, which disable score panel between round
and show round panel result only after passing the finish
can be activated by setting a value in fast.php, or
using /scorepanel on|off. default stabdard tmf
- fixed manialinks changes less ugly at the end of warmup
- fixed handling of hud parts
- fixed some other minor things


3.2.0j
------
- fixed dedimania refused Cup mode records, now they are rounds records
- fixed missing notives infos (diff with top1)
- fixed some bugs and missfeatures in some chat commands
- fixed some problem with manialinks
- fixed some changes in ml_howto
- fixed some log info for debugging


3.2.0i
------
- new/fixed the way manialinks are handled has been fully changed
- added some new callbacks
- fixed all Fast structs no reflect the optional infos of server
- fixed many internal changes, removing some code which became useless

3.2.0a
------
- fixed few changes for basic support of TM Forever smile

A toute fin utile, je rappelle que si votre script est sur la meme machine que le dédié, il est censé y accéder sur l'IP 127.0.0.1, et que dans la config du dédié <force_ip_address> et <bind_ip_address> doivent être laissés vides sauf si vous avez une bonne raison de faire autrement (ce qui est rare, genre 2 ip publiques sur la machine).

Have fun  big_smile

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#2 2008-04-18 22:54:25

FUN| Jycy
jycy
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

Salut slig, je poste juste pour te dire, pas de probleme avec cette nouvelle version. Tres bon boulot !!

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#3 2008-04-20 11:38:04

AZUR.cri cri
cri___cri
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

oui merci pour cet version , elle marche très bien !! avec serveur mania 0.96 encore mieux meme big_smile

ya t'il une commande pour sauver le playlist ? s'il vous plait , merci

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#4 2008-04-20 20:02:24

TX-Slig
slig
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

elle est sauvée automatiquement a chaque changement de map, rep GameData\Tracks\MatchSettings\, un fichier du genre last.tmu.login-dédié.txt

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#5 2008-04-20 21:49:40

[O.M]¹=JEFF=
jeffroselier
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

Bonjour,

Comment fait ont pour affiché les records du server au dessus de celle de dedimania ?

Merci par avance de la réponse.

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#6 2008-04-21 10:09:45

AZUR.cri cri
cri___cri
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

TX-Slig wrote:

elle est sauvée automatiquement a chaque changement de map, rep GameData\Tracks\MatchSettings\, un fichier du genre last.tmu.login-dédié.txt

merci pour ta reponsse

merci pour fast aussi , va falloir que je m'abitu par raport a aseco , mais il et très bien , voir mieux

Last edited by AZUR.cri cri (2008-04-21 10:10:28)

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#7 2008-04-21 12:36:48

AZUR.cri cri
cri___cri
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

j'ai encore une question si ça derange pas trop ^^

donc je gère avec serveur mania 0.96 et fast !

une foie serveur mania lancer  je lui indique time attack en 6 minutes ....puis je lance fast

mais une foie dans le jeu je m'apercoi que le temps vari en fonction de la map , et qu'il ne respecte pas le temps de 6 minute !

c'est fast qui fait ça ou serveur mania beug ? y a t'il un reglage sur fast sinon ? dans "/ta" que l'on doit ajouter ?

merci pour votre aide !

ps: je commence a comprendre les commandes et il et très bien ! merci ,  aucun beug , ça c'est bien !!

Last edited by AZUR.cri cri (2008-04-21 12:37:08)

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#8 2008-04-21 13:22:39

TX-Slig
slig
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

[O.M]=JEFF= wrote:

Comment fait ont pour affiché les records du server au dessus de celle de dedimania ?

Il n'y a pas. Enfin plutot la partie base pour se monter une base locale n'est pas dispo, ça fait des mois que j'espère finir ce qui manque sur Dedimania avant de fournir les scripts base, mais trouver en même temps motiv et temps libre n'est pas toujours facile...

AZUR.cri cri wrote:

une foie serveur mania lancer  je lui indique time attack en 6 minutes ....puis je lance fast
mais une foie dans le jeu je m'apercoi que le temps vari en fonction de la map , et qu'il ne respecte pas le temps de 6 minute !
c'est fast qui fait ça ou serveur mania beug ? y a t'il un reglage sur fast sinon ? dans "/ta" que l'on doit ajouter

Fast seul ne le fait pas.
La durée de TA adaptative à la map, il y a des plugins qui font. ServerMania peut être aussi, je ne sais pas, je n'ai pas du tout regardé la dernière version.

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#9 2008-04-21 18:13:40

????
___razorback___
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

salut, pour le temps auto du TA c le plugin de fast qui fait ca et tu peu les desactivé ou modifié le temps avec /autotime on/off ; /autotime max 360000 (pour 6 min environ) mais il faudra le refaire a chaque reboot de fast. Tu peu le changer directement dans le plugin 98 Lb vers la ligne 192:

$lb_autotime_min = 270000;
$lb_autotime_max = 450000; ---> environ 8 min donc met 360000 pr 6 min environ
b_autotime_multi = 8;

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#10 2008-04-21 18:23:38

[O.M]¹=JEFF=
jeffroselier
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

TX-Slig wrote:

[O.M]=JEFF= wrote:

Comment fait ont pour affiché les records du server au dessus de celle de dedimania ?

Il n'y a pas. Enfin plutot la partie base pour se monter une base locale n'est pas dispo, ça fait des mois que j'espère finir ce qui manque sur Dedimania avant de fournir les scripts base, mais trouver en même temps motiv et temps libre n'est pas toujours facile...

Pourtant je l'ai remarqué sur un server !!! Il se trouvait juste au dessus de dédimania...

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#11 2008-04-21 20:42:35

TX-Slig
slig
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

'[O.M wrote:

Pourtant je l'ai remarqué sur un server !!! Il se trouvait juste au dessus de dédimania...

Sur mes serveurs, ou aussi sur un server LM ou à azumanga, mais qui en fait utilise ma database "locale"  wink

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#12 2008-04-21 21:44:47

AZUR.cri cri
cri___cri
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

merci pour vos reponsse !

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#13 2008-04-21 23:26:03

[O.M]¹=JEFF=
jeffroselier
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

Et tu pourait me donner la manip ?

Merci d'avance

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#14 2008-04-22 00:35:30

TX-Slig
slig
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

Si tout le monde utilise ma base "locale", elle ne sera plus locale du tout. Quand tu m'auras offert quelques bières on verra  ^^

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#15 2008-04-22 08:06:50

[O.M]¹=JEFF=
jeffroselier
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

Il n'y à pas de pb Slig, vient sur [O.M]Team Server, des biéres t'attendent, et il y aura même du Pastaga !

Blague à part, si tu cherche un server pour tester des plugins, ce sera avec le plus grand plaisir

[O.M]Team Server --> Server 100 Mb/s - Linux sous Apache

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#16 2008-04-22 18:03:21

??? ?????
cristal
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

Bonjour je voudrai savoir comment changer la ligne de commande pour qu'il trouve le dedimania

"Modifier 'FAST3 start.bat' pour indiquer le nom (et le chemin
  si necessaire) du fichier dedicated.cfg utilise par le dedie."

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#17 2008-04-22 19:18:29

AZUR.cri cri
cri___cri
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

bonjour c'est encore moi , que doije faire pour desactivé le systeme call vote ?

en faite quand je rentre sur le serveur en admin  les gens ne peuve plus voter pour next ou restart ..... et je voudrait qui puisse le faire !

merci

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#18 2008-04-22 20:16:50

AZUR.cri cri
cri___cri
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

j'ai trouvé desolé de vous avoir deranger !! merci encore pour fast je vait les garder big_smile

http://dedimania.com/SITE/forum/viewtopic.php?id=90

sinon slig je te felicite pour ton travail j'ai 2 serveur tmnf + 1 tmn sur une seul machine ! et aucun beugue

sur google on trouve toujours slig !! merci encore

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#19 2008-04-23 18:36:18

??? ?????
cristal
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

Non c'est bon j'ai trouver Merci !

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#20 2008-05-08 11:31:29

TX-Slig
slig
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

Pour ceux qui veulent tester, version en test Fast3.2.0m.

Pas tout a fait fini ce que je voulais, mais je suis absent jusqu'à lundi et bcp de boulot après...  c'est LA

Edit: si vous avez téléchargé avant le 8 mai 11:53, supprimez le fichier plugins/database.custom.xml.txt  svp

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#21 2008-05-08 12:55:43

13ORlilo
lilo
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

Salut Slig,

Super menu dans la version 'm'... l'interface est très agréable.

Toutefois, j'ai eu un blème Sur cette map
En effet le rec enregistré (TOP 1) est en fait mon passage au premier check...

Edit : Même problème sur celle-ci celle-ci Le rec enregistré est le passage au 1er check

Attention : Ne pas lancer la version 'm' avant que Slig ait confirmé le problème afin de ne pas pourrir la database

Last edited by 13ORŁǐĻø (2008-05-08 13:07:31)

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#22 2008-05-19 02:24:14

TX-Slig
slig
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

La mise à jour 3.2.0u est dispo à la place habituelle. Elle est normalement stable, j'aimerai un minimum de testeurs pour être sûr avant de faire une release en autoupdate  wink

Quasi tous les éléments du hud sont activables/désactivables par le joueur, et leur état par défaut sur le serveur peut être configuré dans fast.php, donc pensez à jeter un oeil à fast.new.php et mettez à jour votre ancien fast.php (ou bien écrasez le avec le nouveau)

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#23 2008-05-19 21:41:13

PHOENIX-{Meuv}
memeuv
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

Merci slig d'avoir ajouter les 2 plugins dans le post initial

(-wink

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#24 2008-05-20 10:46:44

13ORlilo
lilo
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

Autoupdate de la version u à v sans problème smile
- sur serveur en Round
- sur serveur en TA
Tous 2 fonctionnant sur la la dernière version du dédié (testé sous windows et le pinguin)

Pour info : le plugin de mcm fonctionne directemement
celui de glider nécéssite une mise à jour

Edit : Glider vient de la publier ^^

Last edited by 13ORŁǐĻø (2008-05-20 12:19:52)

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#25 2008-05-20 10:59:00

TX-Slig
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

13ORŁǐĻø wrote:

celui de glider nécéssite une mise à jour

il a posté sa mise à jour sur tm-forum :
http://www.tm-forum.com/tmforum3/viewto … mp;t=15882

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#26 2008-05-20 19:08:01

¬??¬pa6fou
pa6fou
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Re: [FR] Fast 3.2.x, pour TM Forever

tres gros merci pour cette version et le travail fourni

PS: pour les detenteurs de dedibox ( la mienne est sous Debian ), il vaut mieux la redemarrer ( materiel ) sous peine de voir les versions K et V se superposer

Last edited by ¬χĸ¬pa6fou (2008-05-20 19:10:09)

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